updateAdministrativeDetails

Met deze methode kunnen de administratieve gegevens van Ysis worden geupdate. Dit bevat de persoonsgegevens, adres, contactpersonen, verzekeringsgegevens en huisarts.
Zie de WSDL voor details.
WSDL: https://acceptatie1-webservice.ysis.nl/wsdl/administrative.wsdl
Endpoints:
Acceptatie1: https://acceptatie1-webservice.ysis.nl/webservice
Acceptatie2: https://acceptatie2-webservice.ysis.nl/webservice
Productie: https://webservice.ysis.nl/webservice
Opmerkingen:

  • Bij de ‘update’ method hoeven alleen de velden die wijzigen te worden meegegeven. Alle velden meegeven mag wel, maar hoeft niet. Dit heeft wel de consequentie dat om een veld te wissen het leeg moet worden meegestuurd in deze methode. Het wissen van contactpersonen is momenteel niet mogelijk.
  • De ‘update’ methode heeft dezelfde velden als de ‘getAdministrativeDetails’, maar een aantal van de velden worden niet verwerkt in Ysis als ze in deze methode worden meegegeven, omdat er voor die wijzigingen in Ysis een werkproces wordt vereist. Dit zijn: location & ward (lokatie en afdeling). Hier moet in Ysis een ‘verhuizing’ voor worden gedaan. Daarnaast ook de ‘deceasedDate’ en de ‘dischargedDate’. Deze kunnen alleen vanuit Ysis zelf worden gezet.


Voorbeeld Requests:
“Update het adres van patient 123456782”

<soapenv:Body>
   <adm:updateAdministrativeDetailsRequest>
      <adm:administrativeDetails>
         <adm:bsn>123456782</adm:bsn>
         <adm:address>
            <adm:address>
               <adm:street>Griftstraat</adm:street>
               <adm:houseNumber>104</adm:houseNumber>
               <adm:houseNumberAddition/>
               <adm:city>Utrecht</adm:city>
               <adm:zipCode>3527 XS</adm:zipCode>
            </adm:address>
         </adm:address>
      </adm:administrativeDetails>
   </adm:updateAdministrativeDetailsRequest>
</soapenv:Body>

“Update de verzekering van patient 123456782”

<soapenv:Body>
   <adm:updateAdministrativeDetailsRequest>
      <adm:administrativeDetails>
         <adm:bsn>123456782</adm:bsn>
         <adm:insuranceInformation>
            <adm:companyName>OHRA Ziektekostenverzekering N.V.</adm:companyName>
            <adm:companyCode>0201</adm:companyCode>
            <adm:policyNumber>0201-1234567</adm:policyNumber>
            <adm:startDate>2017-01-01</adm:startDate>
         </adm:insuranceInformation>
      </adm:administrativeDetails>
   </adm:updateAdministrativeDetailsRequest>
</soapenv:Body>

 
Voorbeeld Responses
correcte response

 <SOAP-ENV:Body>
    <admin:updateAdministrativeDetailsResponse etc...>
       <admin:recordUpdated>
          <admin:bsn>123456782</admin:bsn>
          <admin:status>OK</admin:status>
       </admin:recordUpdated>
    </admin:updateAdministrativeDetailsResponse>
 </SOAP-ENV:Body>

Functionele fout, moet onderzocht worden door de aanroepende partij, herhalen van de aanroep is niet zinvol

<SOAP-ENV:Body>
   <admin:updateAdministrativeDetailsResponse etc...>
      <admin:recordUpdated>
         <admin:bsn>123446782</admin:bsn>
         <admin:status>FAILED</admin:status>
         <admin:log>Client error: BSN does not exist in Ysis</admin:log>
      </admin:recordUpdated>
   </admin:updateAdministrativeDetailsResponse>
</SOAP-ENV:Body>

Technische fout

<SOAP-ENV:Body>
    <SOAP-ENV:Fault>
        <faultcode>SOAP-ENV:Server</faultcode>
        <faultstring xml:lang="en">een technische onvoorziene foutsituatie</faultstring>
    </SOAP-ENV:Fault>
</SOAP-ENV:Body>